T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İlimizde 112 Acil Çağrı Merkezi, vatandaşlarımıza aktif olarak hizmet vermeye başladı.
İlk etapta 156 Jandarma, 110 İtfaiye ve 177 Orman Yangını, daha sonra kademeli olarak 155 Polis, 112 Ambulans ve 122 AFAD acil yardım numaralarını tek çağrı numarası altında birleştirecek olan merkezde çağrı kabulüne başlandı.
Şu an vatandaşlarımız yine 110, 156, 177 numaralarını kullanmaya devam edecek, bu üç kurumun çağrıları ilk etapta Merkezde hizmet veren Acil Çağrı Karşılama Personellerine düşüyor, asılsız çağrılar elendikten sonra ilgili kurumlara aktarılıyor.
Merkezi ziyaret eden Vali Davut Gül, acil çağrı numaralarının tek bir numarada 112’de birleşmesinin Türkiye’de genel bir proje olduğunu dile getirerek bu projenin uygulandığı 61. il olduğumuzu söyledi. Vali Gül sözlerine şöyle devam etti: “İnşallah tüm Türkiye yakın bir zamanda bu projeye geçmiş olacak. Gaziantep’te şu anda Jandarma, İtfaiye ve Orman Md. yangın önleme ekipleri Acil Çağrı Merkezi’ne entegre edildi, ileriki süreçte emniyet başta olmak üzere sağlık bu merkeze entegre edilecek daha sonra da bütün kurumlar artık başka numaraları çevirmeden, başka numaraları ezberlemeden tek bir numara ile 112 çağrı numarası ile hizmet vermeye başlayacak. Bütün kurumların personeli burada olacak, olaylara daha çabuk ulaşılabilecek ve daha kolay müdahale edilebilecek. Hem vatandaşa rahatlık sağlayacak hem de acil müdahalelerde zaman anlamında avantaj sağlanacak. Bu projeyi ilimize kazandıran İçişleri Bakanımız Sayın Süleyman Soylu başta olmak üzere bütün Bakanlık personeline, çalışan mesai arkadaşlarımıza, Daire Başkanımıza ve İl Müdürümüze teşekkür ediyorum.”
112 Çağrı Merkezi ile ilgili bilgi veren İller İdaresi Genel Müdürlüğü 112 Acil Çağrı Hizmetleri Daire Başkanı Tarık Bahadır, 112 Çağrı Merkezlerinin Şubat ayı sonuna kadar 70 ilde, haziran ayı sonuna kadar ise 81 ilde sadece 112 çağrı numarası aranacak şekilde organize edilmiş olacağını söyledi. 112 Acil Çağrı Merkezleri’nin kurumların özellikle asılsız ihbar kaynaklı yoğunluğunu engellediğini vurgulayan Bahadır, merkezlerde çağrı karşılayıcıların asılsız çağrıları süzerek kurumların sadece kendilerini ilgilendiren çağrılarını ilettiklerini dile getirdi.
Bahadır şöyle devam etti: “ Gaziantep de acil çağrı hizmeti verilmeye başlandı, ayrıca engelsiz 112 uygulaması da Gaziantep’te artık uygulamaya girdi. Engelli vatandaşlar artık işitme dili bilen personel ile cep telefonlarına indirdikleri bir uygulama sayesinde Ankara’da bulunan merkez ile görüşebilecek ve sıkıntılarını bildirebilecekler. Bununla birlikte E-Call uygulaması da belirli yeterliliği olan araçlarda kullanılıyor. Bu uygulamada araç kaza yaptığında manuel veya otomatik olarak çağrı merkezi ile iletişime geçiyor ve çağrı merkezinden ekipler kaza bölgesine yönlendirebiliyor. Ben bu Merkezin Gaziantep’e hayırlı uğurlu olmasını diliyorum.”
Gaziantep 112 Acil Çağrı Merkezi’nde tüm acil numaralar devreye alınmadığı için şu an bütün kurumların kendi çağrı numaraları yine eskisi gibi kullanılacak. Ancak en kısa zamanda bütün kurumların devreye alınmasıyla İlimizdeki “112” tek numara projesi tam olarak hayata geçmiş olacak.