Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Gaziantep Valiliği
T.C. Gaziantep Valiliği
T.C. Gaziantep Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Mülki İdare Amirleri Görev Bölümü Valilik Birimleri İdari Tarihçe Görev Yapmış Valiler İl Protokol Listesi İmza Yetkileri Yönergesi Kurumsal Kimlik
  • GAZİANTEP
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Projeler Bağlantılar
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları Dosyalar Kurullar İhaleler Yatırımlar Formlar
  • İLETİŞİM
°C
4
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Kemal ÇEBER
      • Vali Yardımcıları
        • Bülent Uygur
        • İlker Eker
        • Mehmet Bek
        • Sedat Sezik
        • Murat Akyüz
        • Hüseyin Kaptan
        • Sinan Korkmaz
      • Kaymakamlar
        • Mehmet Emin Taşçı
        • Ömer Hilmi Yamlı
        • Osman Uğurlu
        • Mikail ERSÖZ
        • Nurullah Cemil Erciyas
        • Mustafa Babacan
        • Mehmet Soylu
        • Özgür İşçimen
        • Ömer ZUHAL
    • Mülki İdare Amirleri Görev Bölümü
    • Valilik Birimleri
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • İl Enerji Yönetim Birimi
    • İdari Tarihçe
    • Görev Yapmış Valiler
    • İl Protokol Listesi
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • Kurumsal Kimlik
  • GAZİANTEP
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Sağlık Müdürlüğü
      • Aile Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Defterdarlık
      • Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • Gaziantep Ticaret İl Müdürlüğü
      • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü
      • Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü
      • Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü
      • Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • İl Nüfus Ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Projeler
    • Bağlantılar
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • Dosyalar
    • Kurullar
    • İhaleler
    • Yatırımlar
    • Formlar
  • İLETİŞİM
 

BASIN AÇIKLAMASI (2022-3)

15.03.2022
 
Bazı basın mecralarında Sağıroğulları İnşaat tarafından yapılan suç duyurusu konu edilerek İlimiz Nizip Kültür Merkezi inşaatı ile ilgili olarak “Valilikte yolsuzluk ağı” şeklinde başlıklar da kullanmak sureti ile yapılan haberler üzerine Valiliğimiz tarafından açıklama yapılması ihtiyacı doğmuştur. 

Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı tarafından yapılan ihaleler zorunluluk arz etmediği müddetçe açık ihale yöntemiyle yapılmaktadır. İhalelere katılımın en üst seviyeye çıkarılması adına, 2021 yılının ortasından itibaren de ihalelerin tüm süreçleri e-ihale yöntemi üzerinden gerçekleştirilmektedir.
 
Nizip Kültür Merkezi Yapım İşi İhalesi 18.10.2018 tarihinde açık ihale yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. İhaleye 5 istekli teklif zarfı sunmuş olup; şartnamede istenilen şartları taşıyan 3 firmanın teklifi geçerli sayılmıştır. Geçerli tekliflerin içerisinden ekonomik açıdan en avantajlı olanı ise 16.884.000,00 TL ile Sağıroğulları Gıda Tek. İnş. San. ve Tic. Ltd. Şti. + Has-Kem İnş. Taah. Peyzaj San. ve Ti. Ltd. Şti. İş Ortaklığı tarafından verilmiş ve bahse konu Ortaklık ihaleyi almış ve 19.11.2018 tarihinde sözleşme imzalanmıştır. 

İşin toplam yapım süresi 450 gündür. Ancak yapılan teknik incelemede projeye uygun olarak ihtiyaç duyulan revizyonların gerçekleştirilmesi sırasında oluşabilecek mağduriyetlerin önüne geçilmesi ile Cumhurbaşkanlığı genelgesi uyarınca Hazine ve Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı’nın uygun görüşüne istinaden COVİD-19 salgınından dolayı oluşan mağduriyetlerin giderilmesi gerekçeleriyle ve Yüklenici Ortaklığın talebi üzerine 3 defa süre uzatımı verilmiş, bu kapsamda iş bitim tarihi 13.01.2021 olarak revize edilmiştir. 

Kontrol elemanları tarafından yerinde yapılan incelemede tespit edilen eksikliklerin tamamlatılması amacıyla Yüklenici Ortaklığa 30 gün süre verilmiştir. Bu süreçte yapılan incelemelerde; Yatırım İzleme Koordinasyon Başkanlığı (YIKOB) tarafından hak ediş ödemeleri yapılmış olan yaklaşık 2.400.000 TL değerindeki bazı malzemelerin şantiye sahasından müteahhit firma tarafından çalındığı tespit edilmiş ve bu durumla ilgili de tutanak tutulmuştur.

24.12.2021 tarihinde kontrol elemanlarınca yerinde yapılan incelemede eksikliklerin tamamlanmadığı anlaşılıp durum tutanak altına alınmıştır. 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunun 20. Maddesi kapsamında, Başkanlık Makamının 30.12.2021 tarih ve 1814 sayılı oluru ile Nizip Kültür Merkezi Yapım İşi feshedilmiştir. Fesih oluru 07.01.2022 tarih ve 46471 sayılı yazı ile yükleniciye tebliğ edilmiştir. 

4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunun 24. Maddesine göre yapım işi kapsamında yapılabilecek toplam iş artış miktarı sözleşme bedelinin %10’unu geçememektedir. Nizip Kültür Merkezi Yapım İşi ile ilgili olarak projede yapılan toplam revizyonlar yapım işinin %9,6951’lik kısma denk gelmektedir. Nizip Kültür Merkezi yapım işinde yapılan iş artışı miktarı da bu yasal çerçevede kalmıştır. İdareler yasal hüküm çerçevesinde gerekli tedbirleri almakla mükelleftirler. Yüklenici başvuru dilekçesinde ileri sürdüğü üzere, tutanak altına alınan iş artışı haricinde iş kapsamında fazla imalatları gerçekleştirdiğini ileri sürmüştür. Yaptığını ileri sürdüğü fazla imalatlar hakkında idarenin herhangi bir talimatı ya da yazılı emri bulunmamaktadır. Yapıldığı ileri sürülen bu imalatlardan idarenin bir bilgisi bulunmamaktadır. Bununla birlikte % 10 iş artışı dışında kurum tarafından mahkeme kararı olmaksızın yüklenici firma fazla iş yapmış olsa bile ek bir ödeme yapılması mümkün değildir. Yüklenici firmanın yaptığı imalatlar yapılan incelemelere göre % 10’luk iş artış haddini zaten aşmamaktadır.  

Ayrıca, Yapım İşleri Genel Şartnamesinin 12. Maddesi kapsamında idare tarafından yaptırılacak ekstra imalat değişikliklerinin yükleniciye iletilmesinin ardından, yüklenicinin belli şartlar çerçevesinde itiraz etme hakkı bulunmaktadır. Bu kapsamda, ileri sürülen iddialar gibi varsa projede olmayan fazla imalatları ve %10 iş artışını geçecek idari talepleri, yüklenicinin idareye zamanında itiraz ederek bildirmesi gerekmektedir. Böyle bir durum da gerçekleşmemiştir. 

Nizip Kültür Merkezi yapım işi kapsamında ilgili yükleniciye toplam 23 adet hak ediş düzenlenmiş olup, bu kapsamda kendilerine toplamda 17.712.706,17 TL (KDV + Fiyat Farkı Dahil) ödeme gerçekleştirilmiştir. Yüklenicinin yaptığı imalatlar çerçevesinde, idare tarafından bilerek bekletilmesinden kaynaklı herhangi bir mağduriyeti söz konusu değildir, bilakis idari süreçler hızlandırılarak kendilerine ödemeleri yapılmıştır. 

Yüklenici Firma Ortağı çeşitli tarihlerde Valiliğe gelmiş, Valilik Makamında YİKOB’tan sorumlu vali yardımcılarıyla görüştürülmüştür. Ayrıca ilgili vali yardımcılarının odalarında da kendileriyle defalarca görüşülmüştür. Her defasında, kendisinin zarar ettiğini, imalat fiyatlarının yükseldiğini ve şimdiki maliyetlerinin başlangıcın iki katına çıktığını söyleyerek 7 milyon ekstra para talep etmiştir. Yasal çerçevede ve yapılması gereken imalatlar kapsamında bunun mümkün olmadığı, iş kapsamında bekleyen bir hak edişinin bulunmadığı ve bundan sonra yapacağı imalatların zaman kaybedilmeden ödeneceği de kendisine anlatılmıştır. 

Söz konusu Yapım İşi ile ilgili Üstlenici Ortaklığın şikayet dilekçesi üzerine Valiliğimiz tarafından gerekli incelemeler  yapılarak; Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’ndan 11.11.2021 tarih ve 38005 sayılı yazıyla, İçişleri Bakanlığı’ndan 11.01.2022 tarih ve 46857 sayılı yazıyla müfettiş talebinde bulunulmuştur. Ayrıca olay mahkemeye intikal etmiş olup, hukuki süreç devam etmektedir. 

Dile getirilen açıklamalar ışığında Valiliğimiz ve Valimiz ile ilgili yolsuzluk başlığı altında yayınlanan söz konusu haberlerde yer alan ithamlar ve çeşitli kanallarla teknik personele şantaj ve tehditte bulunanlarla ilgili hukuki süreç başlatılacaktır. 

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.  
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • İlan Portalı
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
İncilipınar Mahallesi Muammer Aksoy Bulvarı ŞEHİTKAMİL/GAZİANTEP PK:27090
(0342) 220 20 57
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız