T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Gaziantep Valiliği ve İpekyolu Kalkınma Ajansı’nın destekleri ile Basın İlan Kurumu tarafından hazırlanan, Kamu Kurumlarının Basın ve Halkla İlişkiler birimlerinde çalışan personellerine yönelik Kurumsal İletişim Kapasitesinin Güçlendirilmesi Eğitim Semineri bugün sabah saatlerinde yapılan açılış programı ile başladı.
Seminere Vali Davut Gül, Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Rıdvan Duran, İpekyolu Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Burhan Akyılmaz, İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü Ömer Turan, Basın İlan Kurumu Gaziantep İl Müdürü Haşim Poyraz, Şehitkamil Belediyesi Basın Müdürü Aydın Sert ve kamu kurumlarının ilgili personelleri katıldı.
Seminerde konuşan Vali Davut Gül, vatandaşlar ile devlet arasındaki iletişimin değiştiğini belirterek, “Eskiden radyo veya televizyondan yapılan bir açıklamayı vatandaşlar talimat olarak algılıyordu. Şimdi vatandaşların talepleri var ve devlet olarak bunları yerine getirmemiz gerekiyor. Patron millet, bizlerde millete hizmet eden kamu görevlileriyiz. İletişim kanallarının vatandaşa açık olması ve vatandaşa sadece usulen verilen cevap değil, taleplerini yerine getirecek ve vatandaşı tatmin edecek açıklayıcı bilgi vermek durumundayız.” dedi
Vali Gül, kamu kurum görevlilerine yönelik olarak iletişim ve sosyal medya mecralarında yapılan hataları da hatırlatarak sözlerine şöyle devam etti:
“Özellikle sosyal medya başta olmak üzere kurumlarımızın resmi hesaplarının olmaması, olan hesaplarında aktif olarak kullanılmaması, bunun sonucunca vatandaşlar üçüncü hesaplardan bilgiler ediniyor ve taleplerini üçüncü hesaplardan dile getiriyor. Ayrıca Kamu görevlilerinin sahibi belli olmayan hesabı kimin kullandığı belli olmayan hesapları takip etmesi, beğenmesi ve paylaşması bu hesaplara yasallık, meşruluk kazandırıyor. Bu nedenle kimi takip ettiğimizi neyi beğendiğimizi ve neyi paylaştığımıza dikkat etmemiz lazım. Bu seminerin çok faydalı olacağını düşünüyorum. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.”
Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Rıdvan Duran ise şunları aktardı:
“Vatandaşın, kamu kurumlarına ulaşabileceği birçok alan var. İçişleri bakanlığımızın valilikler bünyesinde bulanan Açık Kapı. Dijitalleşme ile ilgili kamu kurumlarımızın, birçok özel sektörün bile önünde gidiyor. Örneğin, e-nabız uygulaması e-devlet uygulaması var. Hepimizin hayatını nasıl kolaylaştırdığını görüyoruz. Vatandaş ile devletin iletişimi konusunda kamu görevlilerine çok büyük rol düşüyor, çünkü siz devletin gülen yüzüsünüz. Sizlerde birer vatandaş olarak farklı kamu kurumlarına gittiğinizde nasıl karşılanmak istiyorsanız, bulunduğunuz kurumlarda da vatandaşlarla iletişiminizi o şekilde yapın isteriz. İnşallah verimli bir seminer olacak. Katılımınız için çok teşekkür ediyorum.”
Kurumsal iletişim semineri 5 Kasım’da son bulacak.