T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Kamu Denetçiliği Kurumu tarafından düzenlenen “Ombudsman Gazianteplilerle Buluşuyor” temalı toplantı gerçekleştirildi. Gaziantep Valisi Davut Gül burada yaptığı konuşmada son yıllarda özellikle vatandaş odaklı hizmette işleyişin olabildiğince şeffaf olduğu, vatandaşın kamu hizmetlerine ulaştığı, kamu görevlilerinin keyfiyetten uzak olduğu ve hesap verebilir bir sistemin bütün bakanlıklarda oluşturulmaya çalışıldığını kaydetti.
Konuşmasında oluşturulan bu sistemin güzel bir şekilde işlediğinin altının çizen Gül, “Gaziantep’te de gerek muhtarlarımızla her bir ilçede yaptığımız muhtarla toplantısı gerek kamu görevlileri ile yaptığımız koordinasyon toplantıları gerek haftanın iki günü il valisi olarak bizim yaptığımız halk günü ve Açık Kapı’ya her istenildiğinde başvurulabilen mekanizma çok güzel işliyor” dedi.
Açık Kapı’ya gelemeyen, sisteme elektronik ortamda ulaşamayanlar için ise Açık Kapı Sahada çalışması ile ulaşıldığının vurgulayan Gül, yaşlılar, engelliler, gaziler ve şehit aileleri gibi dezavantajlı vatandaşlara Gaziantep Açık Kapı Sahada ekibi tarafından ziyaret edilerek taleplerinin evlerinde birebir alındığını söyledi.
Gül, görüşülen her konunun çözülmesinin mümkün olmadığını da sözlerine ekleyerek “Bazen çözülemeyen meseleler olabiliyor ama önemli olan bunun çözülememe sebeplerinin vatandaşlara izah edilmesi. Takdir edersiniz ki ihtiyaçlar sınırsız kaynaklar sınırlı. Bazı taleplerin ise zamanda içerisinde çözülmesi gerekiyor, bunu için biraz sabredilmesi, beklenilmesi gerekebiliyor” diyerek toplantıda emeği geçenlere teşekkür etti.
Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç ise Türkiye’nin son onbeş yılda fevkalade güzel gelişmelere şahit olduğunu aktararak şunları söyledi:
“Anayasada ve yasalarda olağanüstü güzellikler, halkın hizmeti anlamında çok güzel kurumlar oluşturuldu. Hak ve özgürlükler anlamında insanımızın haklarını bilmesi ve bunları kullanabilmesi anlamında hem kurumsal bazda hem de eğitim bazında önemli mesafeler alındı. 2010 yılındaki Anayasa değişikliği ile birlikte bunlar taçlandırıldı. 2010 yılında yapılan anayasa değişikliğinde birçok kurumla, müesseseler, haklar anayasal hak olarak ilave edildi. Örneğin anayasa mahkemesine bireysel başvuru hakkı gibi kamu denetçiliği kurumu da 2010 yılındaki anaya değişikliği ile konuldu. Tabi bu güzel ortamı zehirleyen hadiseler de oldu. Bunların başında terör geliyor. PKK terör örgütünün canice faaliyetleri, DAEŞ terör örgütünün katliamları ve devletin bütün savunma mekanizmalarını çökerten FETÖ terör örgütünün faaliyeti ve darbe planı. Aslında Türkiye’de ki hak ve özgürlükler anlamında bu güzel ortamı teröristler ve terör örgütleri zehirledi. Biz yeniden bu zehirlemelerin sona ermesi ve tahrip edilen hak ve özgürler alanının yeniden düzenlenmesi, zarar gören kurumların inşası için toplum olarak, sivil toplum örgütleri ile toplumun bütün katman ve kesimleri ve bu alanda çalışan kurumlarla elimizden gelen gayreti sürdürmeye çalışıyoruz”
Gaziantep’te yapılan çalışmalar için ise Vali Gül’e teşekkür eden Malkoç, “Eğitim alanından sağlığa kadar yerel yönetimlerden belediye hizmetlerine kadar aklınıza gelen bütün alanlarda kamu hizmeti verenler, devlet, devletin imkanlarını kullanan, kamu otoritesinin gücünü kullananları ülkenin imkanları ölçüsünde hizmet sunuyorlar. Diyorlar ki devletin kamunun sunduğu bu hizmetlerden eksik olan, noksan olan, hatalı olan varsa mahkemeye gitmeden önce kurduğumuz kurumlarla dostane çözümler arayın. İşte kamu denetçiliği de bunlardan birisi. Sevindirici olan ise Türkiye’de yargı dışında alternatif çözüm yolları çoğalmaya başladı” şeklinde konuşmasını sürdürdü.
Denetçiler, mülki idare yöneticileri, adliye ve sivil toplum kuruluşu temsilcileri ile muhtarların katılım sağladığı toplantı soru cevap bölümü ile sona erdi.